- English
- Română
Bucureşti, 26 mai 2009, Workshop organizat de Societatea Academică din România (SAR)
Cum trebuie predate ştiinţele exacte în şcoala?
Societatea Academică din România (SAR) a lansat recent, la Institutul Cultural Român, un proiect de modificare a curriculei şcolare printr-o dezbatere pe tema "Cum predam ştiinţele exacte în şcoală? O propunere de reformă". Prin acest proiect, care se va desfăşura timp de un an şi jumătate, SAR şi SIVECO Romania şi-au propus să iniţieze o reformă a modului de predare a ştiintelor exacte în învăţământul pre-universitar.
Această iniţiativă a apărut ca urmare a constatării că elevii români obţin în mod repetat rezultate slabe sau mediocre la testele internaţionale care evaluează eficienţa sistemelor educaţionale. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, ca şi majoritatea profesorilor şi cercetătorilor prezenţi au îmbrăţişat iniţiativa şi au formulat puncte de vedere privind reforma învăţământului.
Radu Jugureanu, profesor de matematică şi manager la Departamentul AeL eContent din SIVECO Romania, a susţinut necesitatea reformei curriculare în domeniul predării ştiinţelor exacte, arătând că aceasta trebuie să-i ajute pe profesori să "îndrume elevii să lucreze în locuri de muncă ce nu există astăzi, să lucreze cu tehnologii neinventate încă şi să rezolve probleme despre care încă nu ştim că ar fi probleme."