Istoric | SIVECO Romania

Istoric

SIVECO Romania, o companie care contribuie în mod real la istoria IT a României, prin hotărâre, caracter, loialitate, pionierat şi inteligență.

De-a lungul celor 23 ani de activitate, SIVECO Romania s-a dezvoltat constant, demonstrând că viziunea curajoasă, încrederea în reuşită, implicarea totală în proiecte şi devotamentul faţă de clienţi sunt cele mai importante ingrediente ale succesului.

Iată o succintă trecere în revistă a celor mai importante etape din evoluţia companiei:

1992

  • Se înfiinţează SIVECO Romania SRL.

1994

  • Compania începe să dezvolte propriul sistem informatic integrat denumit SIVECO Applications, una dintre cele mai valoroase aplicaţii ERP (Enterprise Resource Planning), perfect adaptată pieţei româneşti.

1995

  • Organizaţia începe implementarea sistemului de calitate, conform prevederilor standardului ISO 9001:1994.

1997

  • SIVECO Romania îşi schimbă statutul legal din SRL în S.A. (societate pe acţiuni).

1998

  • Participarea în consorţiu la primul proiect de anvergură, cel mai mare dezvoltat până atunci în România - informatizarea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.

1999

  • Are loc certificarea sistemului de calitate SIVECO Romania ISO 9001: 1994 de către AFAQ - ASCERT INTERNAŢIONAL şi de către OMCAS (Organismul Militar de Certificare Acreditare şi Supraveghere al Ministerului Apărarii).

2000

  • Se lansează soluţia de eLearning AeL (învăţare asistată de calculator destinată sistemului preuniversitar).

2001

  • Se lansează SIVABON (produs de verificare a bonităţii clienţilor) şi SIVADOC (sistem de gestiune a documentelor şi a fluxurilor de lucru). Demarează proiectul Sistem Educaţional Informatizat (SEI).

2002

  • Are loc certificarea sistemului de management al calităţii din SIVECO Romania de către AFAQ-ASCERT în conformitate cu standardul ISO 9001:2000.

2003

  • Se lansează soluţia de eTraining AeL (învăţare asistată de calculator destinată organizaţiilor) şi SIVECO Applications 2007 (versiunea internaţională a sistemului).
  • Demarează proiectul Sistemul Informatizat Unic Integrat la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

2004

  • Se semnează parteneriate internaţionale de distribuţie; se consolidează parteneriatele strategice; se extinde portofoliul de clienţi din Romania ajungând la peste 300 de organizaţii mari.

2005

  • Intel Capital şi Polish Enterprise Fund V (fond de investiţii administrat de Enterprise Investors) devin acţionari SIVECO Romania, realizând cea mai importantă investiţie de până la momentul respectiv într-o companie românească de software.

2006

  • Demarează programul de informatizare al APIA (Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură).
  • SIVECO Romania participă la implementarea sistemului informatic integrat pentru Fondul Naţional de Asigurări de Sănătate din Bulgaria.

2007

  • Compania desfăşoară numeroase proiecte de anvergură internaţională, printre care repartizarea computerizată în licee tip ADLIC în Liban, proiectul pilot de eLearning în Moldova sau portalul care facilitează comunicarea în interiorul sistemului educaţional naţional din Emiratele Arabe Unite.

2008

  • SIVECO Romania achiziţionează integral Latona Bulgaria, fiind prima companie românească de software care achiziţionează o companie străină.
  • Se lansează SIVECO Balanced ScoreCard şi iTAX Collect.
  • Se desfaşoară proiectul de informatizare a învăţământului românesc din mediul rural.

2009

  • Se lansează noua versiune de pachet informatic integrat SIVECO Applications 2011 şi Registrul Agricol, un modul integrat destinat evidenţei unitare a gospodăriilor din cadrul unei localităţi, a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale.
  • Se implementează soluţia eCustoms la Autoritatea Naţională Vamală din Turcia.
  • Compania este recertificată de AFAQ AFNOR cu standardul ISO 9001:2008.
  • SIVECO Romania publică primul Raport de Responsabilitate Socială care este premiat cu Ruban d'Honneur, la categoria Award for Corporate Sustainability, din partea European Business Award (Roma).
  • Proiecte pentru Comisia Europeană: CORDIS (cel mai important contract semnat de o firma romaneasca cu CE), EASA - Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (European Aviation Safety Agency).
  • Compania este implicată în Proiecte Europene de cercetare şi în proiecte finanţate din fonduri structurale, cu impact social pozitiv.

2010

  • SIVECO Romania devine principalul furnizor de soluţie informatică pentru Ministerul Educaţiei Naţionale din Regatul Maroc, în cadrul unui program strategic la nivel naţional de informatizare a educaţiei.
  • Are loc implementarea soluţiei eCustoms la Autoritatea Vamală din Macedonia şi a noii versiuni a Sistemului Informatic Unic Integrat – 2.0 pentru Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
  • Soluţia eAgriculture dezvoltată şi implementată de SIVECO Romania la Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA) câştigă marele premiu la categoria Vertical Market, în cadrul competiţiei European IT Excellence Awards 2010.
  • Este deschis biroul din centrul comercial al Emiratelor Arabe Unite, Dubai. Software Innovative Vision are ca scop subcontractarea şi integrarea de proiecte în ţările din Golf.
  • Sunt lansate două noi componente ale pachetului SIVECO Applications 2011: Managementul Deşeurilor, Managementul Financiar al Proiectelor, Managementul Reparaţiilor pentru Terţi, Managementul Activităţilor de Exploatare, Managementul Activităţilor de Laborator.
  • SIVECO Romania încheie cu succes implementarea sistemului SIVABON la Biroul de Credit din Republica Moldova.
  • Se implementează platforma eLearning AeL în cadrul proiectului pilot din Republica Moldova.
  • Se finalizează proiectul în cadrul caruia 700 de şcoli din Cipru beneficiază de o platformă integrată de eLearning şi de conţinut educaţional digital.

2011

  • Sunt dezvoltate noi contracte cu instituţii ale Comisiei Europene: Oficiul pentru Publicaţii al Uniunii Europene şi Agenţia Executivă pentru Sănătate şi Consumatori.
  • Este demarat Sistemul computerizat de gestiune a operaţiunilor de tranzit vamal pentru Administraţia Vamală din Republica Macedonia.
  • Este finalizată implementarea proiectului de informatizare a procesului educaţional din Oman.
  • La Primăria din Chişinău este implementat sistemul de gestionare electronică a documentelor şi a fluxurilor de lucru SIVADOC.
  • ADLIC, aplicaţia destinată repartizării computerizate a elevilor, este portată pe platforma de cloud computing Microsoft Windows Azure.
  • Este lansat proiectul de cercetare-dezvoltare RENOVA, care sprijină dezvoltarea aptitudinilor profesionale ale personalului medical.
  • Sistemul de Management al Calităţii este recertificat conform ISO 9001:2008.
  • Este lansată a treia ediţie a Raportului de Responsabilitate Socială.

2012

  • Este semnat parteneriatul strategic cu Şcoala de Studii Politice NUR Otan din Kazakhstan.
  • SIVECO Romania este recompensată cu Medalia de Platină în cadrul European Seal of e-Excellence 2012, pentru serviciile şi produsele IT inovative şi excelenţă în practicile de marketing şi promovare. Compania câştigă Marele Premiu în cadrul European Software Excellence Awards, pentru proiectul “Sprijinirea sistemului educaţional special prin portal educaţional dedicat”, implementat pentru Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului din România.
  • Tot în cadrul European Software Excellence Awards, sunt finaliste 3 dintre proiectele noastre New Computerized Transit System (NCTS) implementată pentru Administraţia Vamală din Turcia, soluţia SIVECO Applications, implementată pentru compania Kathrein Romania şi Portalul eŞcoală, implementat pentru Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului din România.
  • Este lansată cea de-a IV-a ediţie a Raportului de Responsabilitate Socială.

2013

  • SIVECO a primit marele titlu "Winner" în cadrul competiţiei European IT & Software Excellence Awards 2013 pentru 3 proiecte:
    • Sistemul IT implementat la Agenţia de Plăţi, Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), la categoria Government Solution of the Year
    • Proiectul informatic dezvoltat pentru Banca Naţională a Moldovei, la categoria Vertical Market Solution of the Year
    • Sistemul informatic integrat SIVECO Applications, implementat la ACET Suceava, la categoria ERP/Supply Chain Management Solution of the Year.
  • Soluţia SIVECO Business Analyzer a fost modernizată astfel încât tabloul de bord al companiei să poată fi accesat şi de pe dispozitivele mobile (de ex. iPad, iPhone). SIVECO Business Analyzer este un adevărat tablou de bord dedicat managerilor de unde aceştia pot accesa analize multicriteriu care redau performanţa companiei.
  • SIVECO Romania a fost desemnată una dintre cele mai performante şi inovatoare companii de e-Learning din Europa, în cadrul competiţiei EdTech 20, organizată de Edxus Group, Londra.
  • Sistemul ERP SIVECO Applications 2020 a fost implementat la Black Sea Terminal (Georgia), deţinut de SOCAR, una din cele mai mari companii petroliere din lume.
  • S-au semnat două contracte cu Ministerul Educației Naţionale Malteze pentru reforma sistemului de învățământ secundar şi primar.
  • În cadrul competiţiei International Project Excellence Award 2013, organizată de International Project Management Association (IPMA) au fost acordate:
    • Medalia de aur pentru proiectul "Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii", implementat de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin UMPFE, în parteneriat cu SIVECO şi Universitatea Naţională de Apărare "Carol I"
    • Medalia de bronz pentru proiectul "Dezvoltarea de conţinut educaţional multimedia interactiv pentru sistemul educaţional din Kazahstan".
  • Au fost finalizate primele manuale digitale. Manualele au fost dezvoltate în baza curriculei naţionale pentru fiecare disciplină în parte. La realizarea elementelor de interactivitate s-a luat în consideraţie atât atributul specific tabletelor ca tehnologie mobilă, dar mai ales cele mai recente cercetări mondiale privind psihopedagogia şcolară.
  • Proiectul "Conţinut educaţional pentru copii cu nevoi speciale” a fost recompensat cu cea mai înaltă distincţie acordată la nivel mondial unui proiect IT: World Summit Award Winner.
  • În toamna anului 2013, compania a deschis cea de-a cincea reprezentanţă la Ankara, Turcia, fiind a treia sucursală din Asia. 
  • SIVECO Romania a achiziţionat integral pachetul de acțiuni deținut în companie de către fondurile de investiții Enterprise Investors şi Intel Capital. Actuala structură a acționariatului SIVECO Romania include:
    • SIVECO Netherlands: 63,71%
    • Managementul SIVECO Romania: 36,29%.

​2014

  • 12 noi contracte au fost încheiate cu Comisia Europeană.
  • SIVECO a încheiat implementarea în Republica Macedonia a unui sistem IT vamal, sigur, interoperabil şi accesibil pentru schimburile electronice de date conţinute în declaraţiile vamale.
  • SIVECO Romania a demarat colaborarea cu Nazarbayev Intellectual Schools pentru dezvoltarea de conținut digital educațional la materii precum matematica, informatica, arte plastice și muzica.  
  • În Emiratele Arabe Unite a fost finalizat primul an de implementare a programului de modernizare a sistemului de învățământ.
  • Au fost încheiate 19 proiecte de cercetare și dezvoltare.
  • SIVECO a lansat noi produse Managementul performanței angajaților, Acces online la informații angajați și Managementul documentelor - SIVADOC 4.
  • A fost lansat manualul digital de matematică dedicat clasei întâi.
  • Au fost prescrise peste 50,5 milioane de reţete electronice prin intermediul Sistemului Informatic de Prescripție Electronică.
  • În domeniul agriculturii s-a reușit o absorbție de peste 96,52%, datorită sistemelor informatice dezvoltate pentru APIA.
  • Cu sistemul informatic de procesare a cererilor pentru dezvoltare rurală de la APDRP au fost atrase de către satele româneşti 5,3 miliarde de euro în ultimii 7 ani și s-au gestionat peste 143,000 de cereri de finanţare, în valoare de peste 18 miliarde de euro.
  • SIVECO a anunțat o investiţie strategică realizată de managementul companiei care a achiziționat integral pachetul de acțiuni deținut de Enterprise Investors și Intel Capital.

2015

  • Lansare soluție Managementul Fermelor Agricole.
  • Lansare proiecte de cercetare: Pilot, SpeechXRays, Entredu, ProActive Ageing, Flexmeter, LetitFlow.
  • A avut loc al 16-lea audit de supraveghere a sistemului de management al calității din istoria companiei, față de cerințele standardului ISO 9001, efectuat de un auditor român, în numele grupului francez AFNOR.