9 din 10 locuitori din mediul rural doresc să ajungă persoane importante | SIVECO Romania

9 din 10 locuitori din mediul rural doresc să ajungă persoane importante

Luni, Septembrie 14, 2009

Nevoia de împlinire este mai mică la agricultori şi la funcţionarii publici care îşi doresc mai degrabă să-şi rezolve problemele financiare.

Bucureşti, 14 septembrie 2009 - Nevoia de a deveni o persoană importantă, de a ajunge cineva este foarte mare în mediul rural, se arată în cercetarea sociologică realizată în cadrul proiectului strategic Rural-Manager, la care au participat 942 de antreprenori şi potenţiali întreprinzători din 493 localităţi din zonele Nord-Est, Centru şi Sud-Est din România.

25,7% dintre cei chestionaţi îşi doresc mult să devină persoane importante, 42% simt deseori nevoia de a ajunge cineva, 21,1% spun că le-ar plăcea să devină cineva, în timp ce numai 8% nu se gândesc la acest lucru, iar 3,2% nu ştiu ce să răspundă.

Deşi îşi doresc să pornească o afacere, agricultorii şi funcţionarii publici nu au gânduri de mărire ci, mai degrabă, de rezolvare a unor nevoi financiare.

Pe de altă parte, întreprinzătorii şi lucrătorii din mediul rural au nevoie de o mai mare independenţă, puţini fiind cei cărora le place să depindă de alţii. Doar salariaţii din domeniul privat, agricultorii şi cei trecuţi de 40 ani nu sunt atât de deranjaţi de faptul că au un şef.

Eşecul îi ţine deoparte pe mulţi de lumea afacerilor.Teama e mai mare la femei şi creşte odată cu înaintarea în vârstă. Cei mai mulţi oameni care vor să înceapă o afacere preferă să nu se gândească prea mult la posibilele eşecuri şi să le accepte atunci când apar. 16,6% spun că nu îi sperie deloc eşecul, 41,2% acceptă eşecul cu prudenţă, 36,6% nu se gândesc la un eşec atunci când încep ceva, 3,9% sunt îngroziţi de un eventual eşec, 1,7% nu stiu ce să răspundă.

Atitudinea faţă de nou este pozitivă la aproape toţi potenţialii întreprinzători din lumea satelor. Contrar percepţiei despre conservatorismul rural, cercetarea arată o mare deschidere a antreprenorilor către nou. Gândul că ar putea deschide o afacere produce la toţi o acceptare a noutăţii în viaţa lor. Conservatorismul agricultorilor, măsurat şi de alte cercetări, se reduce rapid odată cu sesizarea oportunităţilor de afaceri.

Cercetarea asupra nevoilor de formare şi consultanţă ale întreprinzătorilor şi a celor care doresc să iniţieze o afacere în mediul rural a fost realizată în cadrul proiectului strategic Rural-Manager www.ruralmanager.ro, selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - POSDRU, care e cofinanţat din Fondul Social European, Investeste in oameni!

Implementat de Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri - FNTM (www.fntm.ro), în calitate de lider al consorţiului, în parteneriat cu organizaţiile Centrul de Training şi Dezvoltare al Asociaţiilor Angajatorilor din Bavaria - bfz gGmbh (www.bfz.de), SIVECO Romania (www.siveco.ro) şi Asociaţia Euro 26 (www.euro26.ro), Rural-Manager se desfăşoară în perioada ianuarie 2009-aprilie 2010. Beneficiarii proiectului sunt întreprinzători sau viitori întreprinzatori din mediul rural din cele 18 judeţe ale regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Centru şi Sud-Est.

Proiectul Rural-Manager promovează cultura managerială şi motivarea întreprinzătorilor pentru începerea unui proces de educaţie antreprenorială, cu scopul îmbunătăţirii performanţei, creşterii accesului la finanţare, însuşirii de bune practici şi idei de succes naţionale şi internaţionale.

Anchetele sociale au fost realizate de Biroul de Cercetări Sociale, în perioada martie - aprilie 2009.