SIVECO Romania susţine organizaţiile de protecţie a consumatorilor prin furnizarea de servicii de eLearning pentru Comisia Europeană | SIVECO Romania

SIVECO Romania susţine organizaţiile de protecţie a consumatorilor prin furnizarea de servicii de eLearning pentru Comisia Europeană

Miercuri, Octombrie 23, 2013
Succesul acestor organizaţii în promovarea intereselor, sănătăţii şi siguranţei consumatorilor europeni este asigurat inclusiv prin crearea unui mediu de instruire colaborativ, bazat pe un schimb permanent de bune practici şi soluţii inovatoare, menit să dezvolte comunităţi online sustenabile

O nouă platformă eLearning va susţine organizaţiile de consumatori de pe întreg teritoriul Europei în demersurile lor de promovare a drepturilor cetăţenilor europeni. Proiectul „Demersuri de creștere a capacității organizațiilor de consumatori” este derulat de un consorţiu format din două organizaţii cu expertiză solidă în domeniu: BEUC (Biroul European al Organizaţiilor de Consumatori, cu sediul în Bruxelles) şi SIVECO Romania.

"Prin acest contract derulat pentru Comisia Europeană, intenționăm să ne menținem rolul şi datoria de jucător activ în societatea civilă, sprijinind nevoile consumatorilor prin servicii IT și eLearning. Implementarea proiectului este în acord cu Strategia privind Protecţia Consumatorilor şi cu mai recent adoptata Agenda Consumatorului, cu scopul de a transfera organizaţiilor de consumatori acele abilităţi şi competenţe necesare obţinerii de rezultate măsurabile şi sustenabile, în acord cu obiectivele lor", a declarat Irina Socol, Preşedinte şi Director General, SIVECO Romania.

În contextul economico-financiar actual şi al impactului său asupra consumatorilor europeni, promovarea intereselor, sănătăţii şi siguranţei acestora a căpătat un loc din ce în ce mai important în dezvoltarea acţiunilor şi politicilor privind protecţia consumatorilor.

Cu toate acestea, eforturile organizaţiilor de profil pentru dezvoltarea şi implementarea de programe coerente în acest sens sunt mult îngreunate, nivelul redus al finanţărilor guvernamentale şi lipsa de consultanţi specializaţi reprezentând doar câteva dintre motive.

De aceea, principalul obiectiv al proiectului implementat de SIVECO este de a susţine şi accentua rolul pe care îl deţin organizaţiile de consumatori. El urmăreşte dezvoltarea de programe de formare pentru angajaţii acestor organizatii, programe acoperind tematici diverse, precum managementul de proiect, relaţii publice şi lobby, servicii financiare, politici în domeniul concurenţei, abilităţi de prezentare sau despăgubirea consumatorilor.

"În proiect implementăm o metodologie de eLearning personalizată pentru personalul organizaţiilor de consumatori şi al autorităţilor implicate în implementarea politicilor privind protecţia consumatorilor. Proiectul implică realizarea de conţinut educaţional multimedia, de programe de instruire la distanţă şi instrumente interactive de comunicare, complementar faţă de programe deja existente de formare tradiţională. Scopul final este acela de a crea un mediu de instruire colaborativ, bazat pe un schimb permanent de bune practici şi soluţii inovatoare, menit să dezvolte comunităţi online sustenabile", a declarat Ştefan Morcov, Vicepreşedinte Adjunct SIVECO Romania.