Bilanţ pozitiv pentru SIVECO România, la intrarea în Uniunea Europeană | SIVECO Romania

Bilanţ pozitiv pentru SIVECO România, la intrarea în Uniunea Europeană

Luni, Ianuarie 8, 2007

Bucureşti, 8 ianuarie 2007 – Anul 2006 poate fi considerat unul deosebit de important în evoluţia SIVECO România, marcând redefinirea modelului de business al companiei, în condiţiile menţinerii ritmului alert de creştere înregistrat încă de la înfiinţare, superior, de regulă, celui caracteristic pieţei locale de IT.

Mai mult, 2006 a însemnat un pas important în consolidarea notorietăţii internaţionale a companiei, a calităţii sale de exportator de know-how în domeniul eBusiness, eHealth, eLearning precum şi a recunoaşterii expertizei specialiştilor săi în derularea de proiecte informatice complexe, de mare anvergură.

Perfecţionarea modelului de business

Anul 2006 a debutat pentru SIVECO România cu redefinirea modelului de business al companiei prin implicarea totală a echipei locale de management şi a unor consultanţi specializaţi în afaceri internaţionale. Au fost trasate, astfel, direcţiile strategice pentru următorii cinci, respectiv zece ani. În acest orizont de timp, SIVECO România îşi propune să evolueze de la statutul de cea mai importantă casă românească de software la cel de integrator software regional, pentru a ajunge, pe termen mediu, un lider la nivel european. Misiunea asumată de companie a fost deja pusă în practică prin contracte complexe iniţiate în 2006 dincolo de graniţele ţării.

Îndeplinirea obiectivelor financiare propuse

În cursul anului 2006, cifra de afaceri a companiei SIVECO România a menţinut ritmul anilor precedenţi, înregistrând valoarea de cca. 42 milioane USD şi asigurând astfel îndeplinirea obiectivelor asumate la începutul anului.

Consolidarea poziţiei SIVECO România pe piaţa locală

Studiile de piaţă realizate de International Data Corp. (IDC) plasează SIVECO România în mod constant în ultimii ani în topul furnizorilor de solutii EAS şi de servicii IT de pe piaţa românească. La nivelul anului 2006, SIVECO România deţine o cotă de 19,3% din piaţa locală de EAS, fiind liderul caselor româneşti furnizoare de soluţii de afaceri, şi o cotă de 9,7% din piaţa locală de servicii IT.

De altfel, piaţa locală de IT&C a continuat evoluţia bună din ultimii ani, înregistrându-se progrese evidente şi continuându-se procesul de expansiune şi modernizare în special datorită proiectelor mari, de anvergurã, dar şi evoluţiei favorabile din zona IMM-urilor. Verticalele precum utilitãţi, producţie, transporturi, administraţie publicã s-au orientat preponderent spre soluţii IT integrate care sã le asigure derularea activitãţii în condiţii şi cu rezultate la nivel european. În 2006, SIVECO a continuat să ofere clienţilor săi soluţii software de top, perfect adaptate cerinţelor specifice ale fiecărei organizaţii.

Export românesc de know-how în domeniul proiectelor informatice complexe

O contribuţie semnificativă în evoluţia companiei SIVECO România în 2006 a avut-o  demararea proiectelor internaţionale de eLearning si eHealth,  care au devansat cele mai optimiste anticipări. SIVECO România reuşeşte astfel să îşi consolideze poziţia de integrator software de proiecte complexe pe piaţa internaţională, contribuind totodată la promovarea branding-ului IT al României. Între proiectele internaţionale derulate de companie în 2006 se numără:  informatizarea Fondului Naţional de Asigurãri de Sãnãtate din Bulgaria, modernizarea sistemului educaţional din Cipru, eDRAW (Virtual Collaborative Environment for Art Teaching), ACGT (Advancing Clinic-Genomics Trials on Cancer), ALIS (Automated Legal Intelligent System), LD - CAST (Local Development Cooperation Actions Enabled by Semantic Technology).

Îmbogăţirea portofoliului de clienţi

În 2006, tot mai multe organizaţii româneşti s-au implicat în modernizarea infrastructurii lor tehnologice, demarând implementarea unor soluţii IT integrate, performante, care să le permită adaptarea la standardele de aderare. La nivel intern, soluţiile informatice oferite de SIVECO Romania au deschis posibilitatea unor colaborări importante, în sectorul privat, în educaţie şi în administraţie.

În acest an, portofoliul de clienţi al companiei s-a îmbogăţit cu nume importante: Ministerul Educaţiei şi Cercetării din Cipru, Fondul Naţional de Asigurãri de Sãnãtate din Bulgaria (NHIF), Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, (APIA), Autoritatea Navală Română (RNA), Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" Timişoara, Total Electrica Oltenia, MEDLIFE, INTER - Metaco DEVA, Nuclearelectrica, WINMARKT, TMUCB, RODMIR EXPERT, INTFOR Galati, MAREX Brăila, ANR Constanţa, DINAMO Bucureşti, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, ROMENERGO, ELPROF, AMPLO Ploieşti etc.

Consolidarea parteneriatelor strategice

Anul 2006 a însemnat şi consolidarea parteneriatelor cu liderii internaţionali Intel, HP, Oracle, Microsoft, Bull, IBM, care confirmă astfel valoarea competiţională a companiei.

Investiţia strategică realizată în 2005 de către Intel Capital şi Enterprise Investors a venit ca o confirmare a performanţelor companiei SIVECO România, susţinând intenţia acesteia de a acţiona în anii următori ca un lider regional în IT.

La nivelul anului 2006, parteneriatul cu Intel s-a concretizat prin direcţionarea fondurilor investite către activitatea de dezvoltare – cercetare, dar şi prin alocarea lor şcolarizării de specialişti. Astfel, investiţia realizată de Intel susţine evoluţia companiei conform strategiei trasate la începutul anului.

Dezvoltarea numerică şi calitativă a echipei

Performanţele organizaţiei, competitivitatea sa internă şi internaţională este asigurată în mod esenţial de calitatea specialiştilor săi. De aceea recrutarea celor mai buni specialişti existenţi pe piaţa forţei de muncă, asigurarea de condiţii foarte motivante de lucru şi posibilităţi de perfecţionare continuă cu ajutorul cursurilor de instruire desfăşurate în ţară şi străinătate, reprezintă o prioritate. SIVECO România este o echipă tânără şi ambiţioasă, care a demonstrat  în fiecare an măsura excelenţei sale în domeniul IT.

În conformitate cu evoluţia afacerilor, echipa SIVECO a crescut cu 50% faţă de 2005, creşterea numerică fiind susţinută de cea calitativă. Preocuparea permanentă a companiei pentru condiţiile de dezvoltare personală şi calitatea colaborării în companie a condus, pentru al doilea an consecutiv, la prezenţa ei în topul celor mai buni angajatori.

Recunoaşteri interne şi internaţionale

Calitatea este un cuvânt cheie în filosofia corporatistã a companiei SIVECO România. În acest sens, valoarea modelului de business a fost recunoscută la nivel internaţional prin: prestigiosul premiu pentru calitate – premiul pentru calitate şi tehnologie, categoria platină – Arch of Europe, „International Gold Star Award”, distincţia „Innovative Domestic Investor of the year 2006” acordată la Viena de OECD (Organization for Economic Cooperation and Development), premiul "cea mai transparentă conduită a unei companii în domeniul concurenţei” acordat de CEFTAC (Central European Advocacy for a Fair and Transparent Competition).

În acelaşi timp, printre cele mai importante premii acordate companiei în anul 2006 se numără: „Laurii Tribunei Economice” pentru calitatea soluţiilor informatice integrate, premiul de „Excelenţă în Afaceri pentru Investiţii în Europa de Sud-Est” şi marele trofeu „Investitorul Anului 2005 în România”, acordate de Camera de Comert şi Industrie a României, premiul de Excelenţă la categoria IT&C în cadrul Galei Premilor de Excelenţă organizată de revista Intercity Magazine, premiul de Excelenţă pentru SIVECO Applications în cadrul Galei PC World şi “Premiul de Excelenţă în Managementul Proiectelor” pentru echipa AeL, toate acestea rezultând în creşterea notorietăţii companiei şi participarea ei la proiecte internaţionale complexe.

Extinderea responsabilităţii sociale a companiei 

SIVECO România se remarcă printr-o implicare constantă în acţiunile cu impact social educaţional, precum „Şcoala de Vară SIVECO”, „Cupa SIVECO”, „.CAMPION”, „Să învăţăm, să învăţăm!”. Prin susţinerea proiectului „Parlamentul Tinerilor”, SIVECO România încurajează dezvoltarea abilităţilor democratice ale tinerei generaţii, iar prin proiecte precum “Şcoala unui nou început” - tabăra pentru copiii sinistraţi dezvoltat în cadrul Programului Naţional “Universitatea de Vară”, alte campanii de sprijin sau donaţii, se implică şi în viaţa socială şi umanitară din România. Nu în ultimul rând, SIVECO Romania susţine în mod activ iniţiativele naţionale şi internaţionale menite sa sporească nivelul de transparenţă şi credibilitate a mediului de afaceri românesc, de eliminare a corupţiei şi de consolidare a eticii de business.

Ne onorăm misiunea de participant responsabil la „viaţa cetăţii”, implicându-ne nu numai în dezvoltarea economică, ci şi în cea socială şi culturală a comunităţii din care facem parte”, declară doamna Irina Socol, Director General SIVECO România.

Planuri pentru 2007

În 2007 compania SIVECO România îşi va pãstra pe piaţã preponderent oferta de produse deja consacrate – soluţiile de management a afacerilor, SIVECO Applications, platforma de eLearning AeL, soluţia de eHealth şi va continua să dezvolte produse şi soluţii noi care să se adapteze atât la nevoile individuale ale clienţilor săi, cât şi la cerinţele impuse de evoluţia continuă a mediului de afaceri.

De asemenea, planurile companiei vizează menţinerea evoluţiei pozitive şi a ritmului de creştere înregistrat în anii anteriori. În acest sens, se estimează o creştere de 20% a cifrei de afaceri până la cca. 50 milioane USD şi o creştere a marjei de profit la 15%, urmărindu-se respectarea strategiei de business a companiei prin investirea consecventă a profitului în dezvoltare.

„Ne propunem pentru 2007 obiective ambiţioase dar realiste: consolidarea proiectelor aflate în desfăşurare, demararea altora noi, implicarea mai intensă în cercetare – dezvoltare, o prezenţă activă atât la nivel naţional, cât şi internaţional, expansiunea pe verticale cu potenţial mare de dezvoltare precum şi extinderea pe pieţele regionale şi europene prin replicarea proiectelor de succes derulate la nivel national şi, nu în ultimul rând, implicarea în misiuni cu caracter civic, social, cultural şi educaţional”, spune Irina Socol, Director General al companiei SIVECO România.