Proiectul „Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii” premiat la gala CCIFER

Palmaresul celui mai premiat proiect educaţional românesc continuă să se îmbogăţească

Miercuri, Decembrie 4, 2013

Gala anuală a premiilor CCIFER a adus o nouă recunoaştere importantă proiectului "Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii", un sistem unic în România care utilizează tehnologie revoluţionară şi învăţarea în context transdisciplinar

Comunitatea de afaceri franco-română, prin Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din România (CCIFER), a acordat vineri seara, în cadrul galei anuale, distincţia supremă proiectului "Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii", la categoria Inovare.

Proiectul, finanţat prin FSE POSDRU 2007-2013 şi implementat de către Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă, în parteneriat cu SIVECO Romania şi Universitatea Naţională de Apărare "Carol I", a impresionat prin "abordarea inovatoare şi transdisciplinară a procesului educativ din România" şi prin faptul că este "cel dintâi proiect mondial care oferă o abordare integrată pentru tehnologia de tip multi-touch în cadrul procesului de predare – învăţare, cu impact direct asupra a 40.000 de elevi şi profesori români"

Propunând un proces didactic inovator, unic în România, proiectul utilizează învăţarea bazată pe proiect în context transdisciplinar cu sprijinul dispozitivelor multi-touch. În loc de tastatură şi mouse sau de manipularea ecranului cu un singur deget (ca în cazul echipamentelor touchscreen), sistemele multi-touch sunt capabile de o interacţiune mult mai naturală. Conţinutul educaţional specific tehnologiei multi-touch poate fi astfel controlat cu toată palma, cu mai multe degete, de către unul sau mai mulţi utilizatori în aceaşi timp. Scopul acestei soluţii este de a îmbunătăţi colaborarea între elevi şi profesori, de a angaja elevii în activităţi de grup, de a-i motiva să experimenteze, făcând trecerea de la învăţarea bazată pe memorare la cea bazată pe descoperire şi construire a cunoaşterii.

"Suntem impresionaţi de entuziasmul profesorilor de liceu care au văzut rapid că studiul transdisciplinar, învăţarea prin proiect şi noile tehnologii devin cheia spre mintea şi spre sufletul copiilor. Sistemele de tip multi-touch reprezintă interfaţa în interacţiunea noastră cu lumea digitală, iar lecţiile desfăşurate cu ajutorul acestor instrumente şi conţinuturi interactive se dovedesc de un real succes, deoarece îmbină toate elementele ce duc la o învăţare eficientă", a declarat Florin Ilia, Vicepreşedinte SIVECO Romania.

Proiectul are un palmares bogat, cele mai importante distincţii fiind medalia de aur în cadrul competiţiei International Project Management Association (IPMA) şi medalia de argint la categoria "Most innovative new learning hardware or software product", la Gala E-Learning Awards de la Londra.

De şapte ani, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceză din Română (CCIFER) acordă premiile CCIFER celor mai remarcabile proiecte şi iniţiative aparţinând companiilor sau asociaţiilor membre. Competiţia anuală devine astfel un bun prilej pentru ca partenerii Camerei să îşi prezinte proiectele în faţa comunităţii de afaceri franco-române.

În fiecare an, sunt nominalizate acele companii care, prin iniţiativele, performanţa şi spiritul inovator ies în evidenţă în mediul de afaceri, contribuie la dezvoltarea economică generală şi, astfel, la o societate mai bună. Premiile se acordă pentru trei categorii: Cea mai bună performanţă economică, Inovare, Responsabilitate Socială.