10 criterii în alegerea unui program de gestiune a afacerilor | SIVECO Romania

10 criterii în alegerea unui program de gestiune a afacerilor

Vineri, Noiembrie 27, 2015

Creșterile de business pot fi prognozate și realizate cu ajutorul unui sistem Enterprise Resource Planning (ERP)

Implementarea unui sistem ERP aduce mari beneficii unei companii, asigurându-i un avantaj competitiv și facilitând procesele de business. Pentru că alegerea unui astfel de sistem este una strategică pentru orice organizație, este necesară o analiză amplă și profundă.

Specialiștii au identificat câteva dintre criteriile cele mai importante care trebuie avute în vedere în achiziționarea unui sistem ERP:

  1. Intocmirea unei liste cu necesitățile actuale ale companiei, punându-se accent pe activitățile care necesită îmbunătățiri, precum și definirea numărului de utilizatori și a proceselor interne.
  2. Identificarea acelui sistem ERP care să acopere toate activitățile organizației, de la tipul afacerii, numărul de angajați și până la fluxurile de business. Pentru a fi siguri de alegerea făcută, demonstraţia produsului trebuie să fie inclusă ca pas obligatoriu în procesul de selecţie.
  3. Selectarea unui pachet optim de componente care să acopere principalele procese de business ale organizației. Alegerea unei soluții perfect integrate asigură printr-o serie de funcționalități flexibile un înalt grad de personalizare și adaptare.
  4. Verificarea faptului ca sistemul ERP ales respectă standardele industriei în care activează organizația. Soluţia selectată trebuie să fie compatibilă cu cerinţele de business, dar în acelaşi timp să ofere și posibilitatea de extindere prin alte module sau funcţionalităţi, pentru a îndeplini nevoile viitoare, generate de dezvoltarea afacerii.
  5. Verificarea capacității soluției informatice de a se adapta la cerințele legislative, financiare, contabile și de gestiune ale țării în care își desfășoară activitatea compania. Sistemul ERP selectat trebuie să fie de la bun început gândit în conformitate cu toate aceste cerințe la care compania trebuie să răspundă zilnic.
  6. Verificarea comparativă a cerințelor sistemului informatic cu aparatura hardware existentă, atât pentru soluții instalate local (on premises) sau în cloud (SaaS - Software as a services).
  7. Asigurarea de către furnizor a suportului pe durata proiectului, de la faza de consultanță și implementare, până la instruire pentru utilizatori și suport tehnic.
  8. Implicarea tuturor factorilor de decizie din organizație care să se asigure că produsul îndeplinește elementele esențiale, necesare pentru succesul bussinesului. Alegerea unui sistem ERP trebuie să fie privită ca o decizie de afaceri, nu ca o decizie a departamentului IT.
  9. Instruirea temeinică a utilizatorilor finali, astfel încât sistemul să fie utilizat la un nivel optim.
  10. Managementul companiei trebuie să se asigure că produsul va fi folosit. Respingerea sistemului din diverse motive ”nu mă pricep/n-am timp de training /era mai bine înainte”, lipsa de comunicare și lipsa de susținere a managementului amână beneficiile pe care trebuie să le aducă sistemul informatic.

"Selectarea unui sistem ERP este un proces strategic cu un impact major asupra eficienței și productivității unei companii, prin urmare este recomandat să i se acorde întreaga atenţie. În companiile unde managementul a încurajat folosirea sistemului nostru informatic integrat, creșterile de performanță au fost certe, cuantificabile într-un timp scurt. Echipa noastră de implementare acordă o atenție deosebită nu numai modului de implementare și de pregătire a utilizatorilor, dar și serviciilor de suport tehnic post-implementare - ori de câte ori intervin modificări legislative, când este nevoie de upgrade-uri, în cazul în care se modifică numărul de useri etc. Clienții ne confirmă că după implementarea SIVECO Applications 2020 au înregistrat o creștere a calității propriilor servicii oferite, reflectată într-o creștere a vânzărilor, o previzionare mai corectă a cash-flow-ului. Ei spun că procedurile uzuale au fost simplificate și au o comunicare organizațională mai bună și o vizibilitate superioară în piață, față de concurența", declară Lăcrămioara Bârseti, director departament SIVECO Applications, SIVECO România

Peste 1500 de clienți din România și din străinătate, din sectoare de activitate, precum producție, comerț, utilități, petrol și gaze, construcții, operatori portuari sau aeroportuari, firme din domeniul financiar-bancar au implementat până în prezent sistemul ERP de la SIVECO România - SIVECO Applications.