Decalogul reuşitei în afaceri | SIVECO Romania

Decalogul reuşitei în afaceri

Luni, Februarie 1, 2010

10 valori manageriale au fost măsurate în cadrul unui sondaj realizat în mediul rural

Bucureşti, 1 februarie 2010 - Dacă aţi hotărât să începeţi o afacere, înainte de a pune pe hârtie planul verificaţi dacă aveţi însuşirile care vă ajută să reuşiţi.

O cercetare sociologică realizată în cadrul proiectului Rural manager, implementat de FNTM (www.fntm.ro), în calitate de lider al consorţiului, în parteneriat cu organizaţiile Centrul de Training şi Dezvoltare al Asociaţiilor Angajatorilor din Bavaria - bfz Gmbh (www.bfz.de), SIVECO Romania (www.siveco.ro) şi Asociaţia Euro 26 (www.euro26.ro), arată că au fost identificate mai multe caracteristici individuale care asigură succesul în afaceri. Din îmbinarea diverselor teorii din management, a fost construită o scală antreprenorială în 10 trepte.

1. Asumarea riscului. În lumea afacerilor, întreprinzătorul riscă permanent dar, în general, riscul său este calculat. Desi eşecul îi sperie pe mulţi, iar această teamă creşte cu vârsta şi este mai mare la femei, cei care sunt făcuţi pentru afaceri preferă să nu se gândească prea mult la posibilele eşecuri şi să le accepte atunci când apar (71,8%).

2. Disponibilitatea pentru muncă. Pentru oamenii de succes munca este o vocaţie, nu o ocupaţie, este o activitate care le permite să scoată din ei adevăratele valori (95,8%).

3. Sesizarea oportunităţilor. Oamenii obişnuiţi văd mai mult piedicile, pe când oamenii de afaceri văd şansele de reuşită în orice condiţii. Sesizarea oportunităţilor are legătură cu ceea ce specialiştii numesc "maturitate în afaceri". Patronii care au afaceri mai vechi de 10 ani (84,2%) au spus că ei nu au nevoie de ocazii ca să arate ce pot, pentru că ei creează ocaziile.

4. Spiritul de iniţiativă. Voluntarismul este o consecinţă a perseverenţei manageriale, care îi face pe lideri să meargă singuri înainte, să nu se sfătuiască cu alţii.

5. Perseverenţa. Aproape toţi subiecţii cercetării (96,3%) s-au considerat "dintr-o bucată", spunând că dacă nu ar avea ambiţie şi hotărâre, ar ajunge săraci.

6. Încrederea în propria persoană. Acesta este un ingredient necesar oricărei afaceri. Încrederea în sine creşte odată cu vârsta, cu experienţa şi cu veniturile dobândite. Două treimi din subiecţi au mare încredere în forţele proprii.

7. Căutarea certitudinilor. Întreprinzătorii preferă situaţiile clare şi nu doresc să piardă aventurându-se pe un teren necunoscut. Doar agricultorii şi lucrătorii pe cont propriu acceptă mai frecvent incertitudinea pentru că s-au obişnuit să trăiască în medii greu controlabile de către ei (condiţiile climaterice, clienţi imprevizibili etc.).

8. Nevoia de împlinire. Nevoia de a se împlini, de a se schimba în bine, de a fi stăpâni pe destin este foarte des întâlnită la cei care au început o afacere (88,8%).

9. Atitudinea faţă de nou. Atitudinea faţă de nou este pozitivă la aproape toţi potenţialii întreprinzători din lumea satelor (89,10%).

10. Controlul propriului destin. Marea majoritate a întreprinzătorilor (87%) îşi doresc o mai mare independenţă.

Scala succesului arată ca acesta vine în primul rând din acţiunile pe care indivizii le întreprind singuri şi mai puţin din acţiunile celorlalţi. Ceea ce înseamnă că indivizii trebuie să-şi asume responsabilitatea propriilor decizii şi acţiuni şi să adopte un stil de lucru managerial.

Cercetarea asupra nevoilor de formare şi consultanţă ale întreprinzătorilor şi a celor care doresc să iniţieze o afacere în mediul rural a fost realizată în cadrul proiectului strategic "Rural-Manager" - www.ruralmanager.ro, selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - POSDRU, care e cofinanţat din Fondul Social European, "Investeşte in oameni!"

Beneficiarii proiectului sunt întreprinzători sau viitori întreprinzători din mediul rural din cele 18 judeţe ale regiunilor de dezvoltare Nord-Est, Centru şi Sud-Est.

Proiectul "Rural-Manager" promovează cultura managerială şi motivarea întreprinzătorilor pentru începerea unui proces de educaţie antreprenorială, cu scopul îmbunătăţirii performanţei, creşterii accesului la finanţare, însuşirii de bune practici şi idei de succes naţionale şi internaţionale.

Anchetele sociale au fost realizate de Biroul de Cercetări Sociale, la această cercetare participând 942 antreprenori şi potenţiali întreprinzători din mediul rural.