E timpul să schimbăm mentalități în educație | SIVECO Romania

E timpul să schimbăm mentalități în educație

Marţi, Octombrie 30, 2018
La ediția de anul acesta a Conferinței Naționale și Internaționale pentru Învățământ virtual, în Alba Iulia cea  încărcată de istorie, SIVECO România a prezentat profesorilor din întreaga lume Beaconing, platforma eLearning care creează noi modele și practici de predare și învățare

       Beaconing este platforma digitală de predare și de învățare care integrează tehnologii, instrumente și metode pedagogice de ultimă oră, folosind abordări practice, contextuale și învățare bazată pe joc.

Proiectul inovator a fost prezentat în fața unui public alcătuit din cei mai importanți actori din educație, în aula istorică a Universității "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia. Cel mai mare eveniment național anual în eLearning, ediția a XVI-a a Conferinței Naționale de Învățământ Virtual (CNIV) a avut loc anul acesta la Alba Iulia, în paralel cu Conferința Internațională de Învățământ Virtual (ICVL), în perioada 26-27 din octombrie.

În timpul evenimentului, echipa SIVECO a demonstrate practic cum se creează o lecție cu ajutorul unui Authoring Tool digital și a parcurs apoi lecția folosind interfața destinată elevului. Scopul prezentării a fost să demonstreze în direct profesorilor și reprezentanților autorităților cât este de simplu să transformi procesul de învățare într-o activitate plăcută, interesantă și utilă. Secretul constă în utilizarea sistemelor digitale adaptate la context și metoda „gamification” (învățare prin joc). Aceste metode fac posibilă învățarea bazată pe problemă.

SIVECO a dezvoltat pentru Beaconing, de asemenea, 3 mini-jocuri - Drag it, Match it și Millionaire Quiz - în care utilizatorii își creează propriul joc educațional folosind dispozitivele lor digitale.

De exemplu, Millionaire Quiz se bazează pe show-ul longeviv și foarte popular la noi, "Vrei să fii milionar?". Profesorul oferă studenților 15 întrebări, fiecare categorie de întrebări fiind mai dificilă decât cea anterioară. Timpul limită de răspuns este de 30 de secunde. Există trei opțiuni de ajutor:

  • Întrerupeți cronometrul
  • Vezi un sondaj
  • Eliminați 2 opțiuni

Celelalte două mini-jocuri sunt foarte versatile și permit setarea întrebărilor de tip „alegeri multiple” într-un mod vizual. Cu "Drag it", elevii trebuie să pună imaginile în locul potrivit pe un fundal ales de către profesor (ca un puzzle). Pentru "Match it", întrebările și răspunsurile sunt furnizate sub formă de text, imagini sau documente audio pe care elevii trebuie să le conecteze. Jocurile sunt ușor de creat de către profesor și distractive pentru elevi.

Implementat în cadrul programului Horizon 2020, proiectul urmărește introducerea inovației într-un mediu operațional real, schimbarea mentalităților și crearea de noi modele și practici de predare și învățare.

Beaconing oferă, de asemenea, experiențe noi, cu instrumente inovatoare pentru utilizatorii cu dizabilități, cum ar fi o interfață interactivă interactivă a barei de instrumente numită Accessabar, care face conținutul accesibil utilizatorilor cu diferite dizabilități.

Consorțiul proiectului este coordonat de SIVECO România și este compus din: Universitatea Coventry (Marea Britanie), Universitatea Heriot-Watt (Marea Britanie), BIBA - Bremer Institut Für Produktion Und Logistik Gmbh (Germania), Inesc Tec (Portugalia), Universidad Complutense de Madrid , Succubus Interactive Sarl (Franța), Advanced Technology Systems (România), Imaginar (Italia), Geomotion Games Sl (Spania), Infinity Spolka Z Organiczona Odpowiedzialnoscia (Polonia), Playsoft (Franța), Sebit Egitim Ve Bilgi Teknolojileri Anonim Sirketi), Hands Free Computing Limited (Marea Britanie).

 

Despre CNIV / ICVL 2018

Conferinţele Naţionale de Învăţământ Virtual (CNIV) au debutat în 2003, iar începând cu 2006 se desfășoară concomitent cu replica lor internațională, Conferinţele Internaţionale de Învăţământ Virtual (ICVL).

Fenomenul CNIV/ICVL aduce în atenția actorilor din educația românească și internațională proiecte și cercetări științifice inspirate de tendințele educaționale în domeniul eLearning. Este evenimentul academic românesc care oferă tuturor actorilor implicați în educație ocazia de a face schimb de experiență, oportunități pentru proiecte comune viitoare, constituindu-se, într-o reală și inspirațională comunitate de practică a învățământului virtual.