6 lucruri care trebuie urmărite atunci când alegeţi un sistem de gestiune a afacerilor | SIVECO Romania

6 lucruri care trebuie urmărite atunci când alegeţi un sistem de gestiune a afacerilor

Marţi, Martie 19, 2013
Îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii şi creşterea satisfacţiei acestora sunt principalele avantaje ale implementării unui ERP

Ştiţi ce trebuie să aveţi în vedere atunci când doriţi să achiziţionaţi o soluţie ERP (Enterprise Resource Planning)?

Ştefăniţă Ghiţă, Director Dezvoltare SIVECO Applications 2020, în cadrul SIVECO Romania, oferă 6 criterii care trebuie urmărite pentru a face cea mai bună alegere.

Soluţia. Trebuie analizate şi evaluate nevoile şi obiectivele companiei şi stabilite soluţiile care pot răspunde cel mai bine acestora.

Furnizorul. Trebuie evaluată experienţa furnizorului, implementările făcute de acesta şi rezultatele pe care le-a obţinut. Flexibilitatea şi capacitatea de a finaliza cu succes proiectele de informatizare sunt principalele criterii în alegerea acestuia.

Cunoaşterea industriei. Furnizorul de software trebuie să cunoască specificul domeniului în care activaţi, care are necesităţi proprii. Astfel, soluţia oferită se va plia pe particularităţile domeniului, diferite faţă de alte industrii.

Costurile. Trebuie obţinut un raport corect preţ-performanţă. Este important de reţinut că nu doar preţul determină costurile proiectului, ci şi costurile schimbării organizaţionale (informatizarea aducând o schimbare profundă în procedurile, fluxurile, şi chiar în cultura organizaţională), efortul utilizatorilor finali pentru asimilarea noului instrument de lucru, efortul managementului pentru trecerea la conducerea afacerii prin intermediul sistemului ş.a.

Durata. Trebuie agreat cu furnizorul un termen realist pentru implementare. Se recomandă stabilirea clară a responsabilităţilor pe durata proiectului atât pentru Furnizor, cât şi pentru Client.

Mentenanţa. O mare atenţie trebuie acordată serviciilor de suport tehnic post-implementare. Este bine să vă asiguraţi că furnizorul vă poate oferi suport atunci când intervin modificări legislative, când este nevoie de upgrade-uri, în cazul în care se modifică numărul de useri etc.

 “Investiţia în soluţii de tip Enterprise Application Suite duce la îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii şi creşterea satisfacţiei acestora. Orice business competitiv se bazează pe un sistem informatic de gestiune a afacerilor. Trebuie doar să fiţi foarte bine informat atunci când îl alegeţi”, declară Ştefăniţă Ghiţă.