SIVECO Romania realizează primul său Raport de Responsabilitate Socială şi Dezvoltare Sustenabilă | SIVECO Romania

SIVECO Romania realizează primul său Raport de Responsabilitate Socială şi Dezvoltare Sustenabilă

Luni, Februarie 16, 2009

SIVECO Romania anunţă lansarea Raportului de Responsabilitate Socială şi Dezvoltare Sustenabilă (2008), primul raport de acest fel realizat de către o companie românească şi unul dintre puţinele existente pe piaţa locală.  

Raportul evaluează performanţa socială şi impactul activităţii companiei asupra comunităţii, partenerilor, clienţilor, angajaţilor, probând că angajamentul SIVECO Romania faţă de principiile responsabilităţii sociale este unul strategic şi pe termen lung. 

Raportul a fost deja nominalizat de către European Business Awards la categoria Award for Corporate Sustainability. Proiectul SIVECO Romania a trecut de fazele preliminare (selecţie, nominalizare în 2009 Ruban d'Honneur) şi s-a calificat în etapa finală - care va avea loc la începutul lunii aprilie.  

Raportul CSR al SIVECO Romania se află in competiţie cu proiecte ale unor companii reputate precum Ricoh Europe, HP Germania, Enel Italia, ING Netherlands. Competiţia recunoaşte şi promovează excelenţa, bunele practici şi inovaţia în mediul european de afaceri , având în vedere obiectivele UE, precum şi standardele celor mai reprezentative companii din statele membre. Am prezentat raportul unui juriu format din experţi internaţionali de foarte mare prestigiu şi am primit un feedback deosebit de onorant” a declarat Anca Crahmaliuc, Marketing & Communication Manager. 

Raportul se adresează publicului larg, utilizatorilor individuali şi instituţionali de produse informatice, presei de business şi oamenilor de afaceri, cărora le propune un set de principii fundamentale de responsabilitate socială: transparenţă, bună guvernare corporatistă, sustenabilitate, civism corporatist.  

“Ne onorăm misiunea civică urmărind în mod concertat şi coerent dezvoltarea economică şi progresul social al comunităţii din care facem parte. De altfel, toate proiectele pe care le desfăşurăm au o componentă certă de responsabilitate socială – aceasta fiind o caracteristică esenţială a strategiei noastre de dezvoltare sustenabilă“ a declarat Irina Socol, Preşedinte şi Director General al SIVECO Romania. 

Raportul relevă, de asemenea, modul în care SIVECO Romania abordează problemele de mediu. Prin soluţiile pe care le dezvoltă, compania promoveaza principiile “Green IT”, fie că acestea se referă la consumul de resurse de toate felurile (de la hârtie până la energie) sau la încurajarea comportamentului faţă de mediu al propriilor angajaţi.  

“Produsele activităţii noastre sunt soluţii informatice cu impact pozitiv asupra societăţii, pe termen mediu şi lung, având capacitatea de a influenţa viaţa unor grupuri mari de oameni. Conştientizăm obligaţiile care ne revin din aceasta perspectivă şi ni le asumăm”, a declarat Anca Crahmaliuc, Marketing & Communication Manager la SIVECO Romania. 

Procesul de evaluare a pornit de la identificarea acelor activităţi, procese şi raporturi care generează cel mai semnificativ impact social şi de mediu. In 74 de pagini, cele 8 capitole ale raportului sunt dedicate fiecărui grup cointeresat (clienţi şi parteneri, angajaţi, parteneri sociali şi comunitate) şi temelor majore de CSR în IT, inovaţia şi incluziunea informaţională, educaţia şi cercetarea, managementul mediului.  

Raportul de Responsabilitate Socială şi Dezvoltare Sustenabila (2008) a beneficiat de consultanţa lui Bogdan Diaconu, asistent universitar doctor la Academia de Studii Economice, expert internaţional în Etică de Business şi CSR.  

Conceptul si elaborarea raportului se bazeaza pe cerinţele managementului grupurilor cointeresate, urmând abordarea triplei raportari – economico-financiare, sociale şi de mediu.  

"Procesul de raportare a beneficiat de angajamentul managementului faţă de un set de principii de CSR, precum transparenţa, buna guvernare corporatistă şi sustenabilitatea. Raportul devine astfel un instrument de schimbare in organizaţie. In egală masură, raportul se adresează publicului larg şi mediului românesc de afaceri, cărora le propune un set de teme de responsabilitate socială mai actuale acum ca niciodată: investiţia în cercetare şi în inovaţie tehnologică, investiţia în educaţie în scopul incluziunii informaţionale, preocuparea pentru calitate şi mediu", a declarat Bogdan Diaconu, senior consultant Responsible Management Romania.