Soluţia tinerilor din România la ieşirea din criză: antreprenoriatul | SIVECO Romania

Soluţia tinerilor din România la ieşirea din criză: antreprenoriatul

Marţi, Aprilie 19, 2011

Şase conferinţe regionale au avut loc la Craiova, Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi în perioada 31 martie - 15 aprilie

Evenimentele de promovare a culturii de business au fost organizate de Asociaţia Română a Tinerilor cu Iniţiativă (ARTI), în parteneriat cu Pro Vobis - Centrul Naţional de Resurse pentru Voluntariat şi SIVECO Romania. Acţiunile s-au desfăşurat în contextul demarării proiectului strategic "Dezvoltarea inovaţiei, creativităţii, responsabilităţii şi sustenabilităţii antreprenoriatului strategic românesc", ID 63270, sub sloganul "Fii tânăr antreprenor pentru viitor!". Prin aceste evenimente, organizatorii şi-au propus să aducă pe agenda publică ideea antreprenoriatului strategic ca formă de implicare a tinerilor în schimbarea socială.

Cele 6 oraşe care au găzduit conferinţele regionale vor deveni, din februarie 2012, centre de formare pentru tinerii interesaţi de iniţierea unei afaceri, în cadrul cărora vor fi organizate cursuri de pregătire profesională gratuite. Din acest punct de vedere, dezbaterile au avut rolul de a oferi o perspectivă reală asupra gradului de interes şi de pregătire a tinerilor, în raport cu oportunităţile existente pe plan local. Ca o concluzie generală a evenimentelor recent incheiate, "profesia" de antreprenor a fost identificată de tinerii prezenţi la conferinţe drept o soluţie viabilă la ieşirea din actualul impas economic. Întocmai precum o idee de afacere trebuie să apară ca soluţie la o nevoie a comunităţii, ideea de a fi antreprenor a reieşit în mod recurent ca soluţie la nevoia de creştere economică resimţită în fiecare din cele 6 regiuni vizate.

Evenimentele au fost structurate pe 4 teme centrale, susţinute cu exemple relevante atât din sfera antreprenoriatului strategic, cât şi a celui social, cu accent pe avantajele competitive ale tinerilor oameni de afaceri. Alături de tineri antreprenori şi aspiranţi la acest statut, la dezbateri au participat activ şi reprezentanţi ai:

• administraţiilor locale şi centrale - primării, prefecturi, consilii locale şi judeţene
• Parlamentului României
• Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - prin Direcţiile Judeţene pentru Sport şi Tineret precum şi prin Inspectoratele Şcolare Judeţene
• Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă
• Camerelor de Comerţ şi Industrie
• Oficiilor Teritoriale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie
• Asociaţiilor studenţeşti şi ai ONG-urilor locale active în domeniul tineretului.

Antreprenorii prezenţi la eveniment au apreciat:

Dr. Alexandru Drăguţ - tănăr antreprenor, Craiova, 31 martie: "Un specialist în domeniul său de activitate nu este automat şi un bun manager. Pentru a conduce o afacere, pregătirea profesională trebuie dublată de compentenţe manageriale".
Mihai Tătăran - antreprenor, Timişoara, 6 aprilie: "Problema se află în cantitatea mică de informaţii pe care o deţinem, pentru că resurse financiare există".
Constantin Gabor - tânăr antreprenor, Braşov, 8 aprilie: "O afacere trebuie să îţi ofere luxul de a eşua şi de a învăţa din greşeli, ceea ce îţi dă posibilitatea de a deveni flexibil si de a specula fiecare idee nouă".
Dan Koblicska - antreprenor, Cluj-Napoca, 11 aprilie: "Antreprenorul care vrea să aibă succes trebuie să dea dovadă de un anumit grad de inconştienţă şi... de o nebunie frumoasă".
Prof. univ. dr. Pepi Mitică - antreprenor, Constanţa, 13 aprilie: "Principalele calităţi ale unui tânăr antreprenor presupun creativitate, curaj, control interior, independenţă şi energie".
Sorin Grădinaru - antreprenor, Iaşi, 15 aprilie: "Cel mai important lucru este să pui pasiune în ceea ce faci, păstrând un ochi şi asupra banilor".

Pentru informaţii suplimentare:

Oana Baban, Responsabil PR
Telefon: 0745 532 752
E-mail: oana.catrinel.baban@gmail.com, oana.baban@arti.ro

Conferinţele regionale "Antreprenoriatul strategic şi implicarea tinerilor în schimbarea socială" se înscriu în seria de evenimente organizate pentru îmbunătăţirea competenţelor manageriale şi antreprenoriale ale tinerilor, în scopul dezvoltării spiritului întreprinzător, creşterii competitivităţii şi generării unui număr crescut de afaceri - obiectivului proiectului "Dezvoltarea inovaţiei, creativităţii, responsabilităţii şi sustenabilităţii antreprenoriatului strategic românesc". Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani şi este cofinanţat de FONDUL SOCIAL EUROPEAN, prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa prioritară 3: Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor, Domeniul Major de Intervenţie 3.1. - Promovarea culturii antreprenoriale, având o valoare totală de 17.230.435 lei.