Aveți o fermă și vreți să vă reduceți costurile? Soluția e la dispoziția dumneavoastră! | SIVECO Romania

Aveți o fermă și vreți să vă reduceți costurile? Soluția e la dispoziția dumneavoastră!

Miercuri, August 12, 2015

Aveți o fermă și vreți să vă reduceți costurile? Soluția e la dispoziția dumneavoastră!

Cu soluția informatică de Management al Fermelor Agricole creșteți rentabilitatea terenurilor pe care le gestionați

Suntem în plin sezon al recoltării dar și al semănării. Proprietarii de terenuri pot gestiona eficient lucrările agricole cu o soluție informatică realizată potrivit cerințelor lor.


“În cele mai multe ferme, situațiile se țin pe hârtie sau într-un Excel, informațiile sunt necentralizate și necorelate. De regulă, șeful de fermă are o mulțime de atribuții și nu poate acoperi toate procesele care trebuie urmărite într-o fermă. De organizarea și dezvoltarea fermei și urmărirea în detaliu a modului de realizare a lucrărilor agricole nici nu mai poate fi vorba, oricât de bine pregătit ar fi personalul. Cât cheltui și cât câstig din cultivarea unui hectar de teren agricol, cât mă costă producerea unei tone pentru o anumită cultură agricolă, care sunt principalele categorii de cheltuieli pe care aș putea să le minimizez în viitor, sunt întrebări pe care și le pun managerii fermelor agricole. Fiecare dintre ei dorește maximizarea câștigurilor. De aceea, ajutorul informatic este mai mult decât necesar. Pentru că avem o experiență valoroasă în proiectarea soluțiilor informatice pentru agricultori și pentru că știm care sunt nevoile proprietarilor de ferme, am realizat soluția informatică de Management al Fermelor Agricole și suntem convinși că va aduce plus-valoare tuturor celor care o vor utiliza. Este important de știut că fermierii pot accesa fonduri europene pentru achiziția de sisteme informatice”, a declarat Gabriel Lospa, directorul Departamentului eAgriculture din SIVECO România.


Ce avantaje aduce soluția?

În primul rând, fermierii pot gestiona informații importante privind suprafețele agricole: harta cu terenuri agricole în proprietate sau cu terenuri arendate, gestiunea și rotația culturilor, pot să planifice și să monitorizeze lucrările agricole (lucrări mecanizate, lucrări pregătitoare, cheltuieli tehnologice). Astfel, ei sunt la curent în orice moment cu istoricul culturilor, fertilizatorii folosiți, lucrările agricole executate, resursele utilizate şi rezultatele obţinute.

Toți fermierii își doresc să aibă sub control consumurile de combustibil, materiale (semințe, fertilizatori, erbicide etc) și primesc acest sprijin odată cu implementarea soluției de Management al Fermelor Agricole care îi ajută să reducă substanțial costurile.


Ce alte informații generează sistemul informatic?

  • lista parcelelor agricole pentru depunerea subvențiilor APIA
  • urmărirea procesului de execuție a lucrării și generarea de notificări în cazul în care se constată întârzieri
  • analize de costuri planificate, executate, realizate și determinarea profitului la nivel de grup/fermă/tarla/cultură
  • rapoarte privind gestiunea stocurilor și activelor imobilizate
  • urmărirea pe hartă, de pe tabletă/smartphone, a execuției lucrărilor agricole prin conectarea cu echipamentele electronice de pe utilajele agricole.

Soluția informatică pentru Managementul Fermelor Agricole permite interfațarea facilă cu module de gestiune Financiar-Contabilă. Mai mult decât atât, soluția este accesibilă de pe mobil, tabletă sau laptop, de oriunde, oricând. Astfel, fermierii pot să rezolve în timp util orice situație apărută. Soluția nu necesită cunoștințe avansate de informatică, fiind ușor de utilizat cu o interfață intuitivă. De asemenea, fermierii beneficiează de instruire pentru utilizarea soluției și suport din partea echipei de specialiști SIVECO România.


Firmele mici si microîntreprinderile, fermierii, respectiv membrii unei gospodării agricole pot obține fonduri europene pentru înființarea sau dezvoltarea unei activități neagricole, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020, submăsurile 6.2. si 6.4.

Valoarea finanțării este de 50.000 de euro/proiect, cu posibilitatea majorării sprijinului până la valoarea de 70.000 de euro/proiect.

Pot fi finanțate toate acele cheltuieli care au legatură cu activitatea pentru care se solicită sprijinul, de exemplu - activitati de servicii în tehnologia informației și servicii informatice.