Software şi succes
Software şi succes
O provocare importantă pentru furnizorii de servicii IT este adaptarea la complexitatea organizaţională crescândă a sectorului public
Centre de cost multiple, o structură descentralizată de decizie, "procese organice" dezvoltate de-a lungul a zeci de ani, milioanele de clienți și volumele uriaşe de date, atitudini conservatoare şi obisnuiţa de a face lucrurile cum sunt, nu neaparat aşa cum ar trebui să fie făcute, reprezintă doar câteva dintre obstacolele întâlnite în procesul de migrare a activităţii acestor organizaţii în mediul digital.
Astfel, de exemplu, sistemele naţionale de învățământ pot include mii de unităţi educaţionale semi-autonome, fiecare având propriile săli de clasă și profesori semi-autonomi. În activitatea curentă, furnizorii de asistență medicală relationează cu reţele complexe de entităţi locale, regionale şi naţionale. Dispersarea suprafeţelor agricole impune o activitate locală de înregistrare, care însă trebuie coordonată central şi, în ţările europene, sincronizată internațional.
Furnizorii IT cu expertiză şi experienţă reuşesc să gestioneze cu succes complexitatea şi dificultăţile proiectelor publice de informatizare, să contribuie la creşterea interacțiunii şi a productivităţii economice, la dinamizarea accesului general într-o lume a cărei esenţă a devenit interconectarea.
Cartea albă "Software and Success" realizată recent de International Data Corporation (IDC) îşi propune să clarifice câteva aspecte fundamentale legate de informatizarea organizaţiilor publice, analizând, cu titlu de exemplu, trei soluţii diferite de eGovernment implementate de SIVECO.